Thursday, April 26, 2007

Motarbetade?

Just nu känner jag mig motarbetad. Vi, maken och jag, vill ju flytta till min födelseort, men det tycks inte våra pengar vilja. Makens jobb försöker skjuta upp hans förflyttning gång på gång och banken vill inte låna ut pengar (trots att de kunde det förr när maken tjänade mindre?). Ok, om inte banken vill låna ut pengar, då bor vi billigt i ett år och sparar till insats lite längre. Men makens jobb! Han meddelade dem att han ville ha förflyttning förra året. De ville inte flytta honom direkt utan ville att han skulle jobba kvar året ut. Så det gjorde han. Sen sköt de upp det än mera och nu låtsas de som ingenting och vill att han ska jobba kvar året ut! "Du kan väl veckopendla" Fem månaders veckopendling, känns det som en trevlig idé? Först två månader för mig och sedan tre månader för honom... Det känns som att de anser sig ha större rätt till maken än jag har. Om de inte skärper sig snart tänker jag själv påminna dem om att han bara har tre månaders uppsägningstid...

1 comment:

Harmful said...

Tänkte säga att när Amiechan säger "makens jobb" så finns det i princip tre krafter.
1. Vi har en trevlig som finns på det nya stället som gärna vill ha över mig så snart som möjligt (typ 1 månads varsel)
2. Vi har en som absolut inte vill stöta sig med kunden som gör att vi kommer kläm.
3. Vi har kunden som är aldeles för nöjd med mig och därmed inte vill släppa mig. Visserligen trevligt att de är nöjda med mig men de kunde tänka på mig också.

Får säga att det nya stället måste vara underbart för att kompensera ansträngningen...