Tuesday, February 26, 2008

Vårkänslor

I söndag fick jag äntligen en egen nyckel till kyrkan och därmed till min trädgård. Så igår gav jag mig lyckligt iväg till den för att börja vårstäda. Hela vintern har den varit täckt av tidningar för att hålla styr på ogrästillväxten under de månaderna. Bor man i Sydsverige växer ogräset året om...
Och under tidningslagret fanns det många plågade kirskålsblad som inte nått upp i solen. Tyvärr får de en vecka på sig nu tills jag hunnit täcka över dem för gott. Jag vet att jag aldrig blir av med det eftersom jag har plantor jag tänkt låta leva kvar och i dem kommer kirskålen att överleva, men så är det med trädgårdar.

Efter avtäckningen

Bilderna är tagna med mobilen, så kvalitén är därefter. Men det finns bilder i alla fall!

Snödroppar i rabatten med en skymt buxbom i bakgrunden

Snödropparna blommade och det knoppade sig överallt. Buxbomen ser ut att ha överlevt hittills, men vi får se vad de tycker om vårsolen.

Snödroppar mellan stenarna i gången

Och så är pingsliljorna jag petade ner i krukor i höstas på gång! När de blommar ska jag svepa in krukorna i brunt omslagspapper och ta upp dem i kyrkan så att alla får se och njuta. Och sen ner i min trädgård igen!

Pingstliljor i krukor

Jag fyllde år i lördags och begåvades av mina vänner med:


De må ha gett mig det som en skämtpresent, men jag var lycklig! Få täckbark körd till trädgården? Perfekt present ju!

No comments: