Tuesday, September 18, 2007

Inventering

Jag letade omkring i kyrkan och kunde konstatera att det mesta för mitt trädgårdspysslande finns på plats redan. Diverse rensningsverktyg, kratta, räfsa, spade, skyffel, planteringspade, skottkärra (hur i hela friden? Den vet jag inte ens om jag skulle få ut genom dörren och än mindre hur den skulle få plats i trädgården!), spänner och stora vattenkannor. Dessutom hittade jag låset till vattenuttaget där det sitter en slang, så jag kommer inte att behöva dra runt på vatten heta sommardagar.

Det som jag inte hittade var en sekatör. Och så behöver jag handskar. Jag vill inte attackera djungeln därute utan handskar! Och sedan hade jag fått veta att det skulle finnas en plan över vilka växter som planterats där och var någonstans, men den kunde jag inte hitta.

Jag använde slangen idag. Den är lite skruttig, men fungerar :) När jag rensat bort massa gräs och ogräs i gången spolade jag av den, vattnade buxbomen och spolade av lerkrukorna de vuxit i tidigare. De får stå i ett hörn tillsammans med ett mossklot jag svepte ihop när jag rensat.
En liten installation sådär :)

No comments: