Saturday, September 29, 2007

Trädgårdsplanen och färska foton

Nu finns sladden till kameran tillgänglig igen och jag kan visa de färska bilderna från min lilla bakgård. Först ut blir trädgårdsplanen:

Jag har suddat ut namn och telefonnummer på den som planerat planteringen, därav de svarta markeringarna. Vill du se en större version? Klicka på bilden.

Nu är trädgården alltså "kapad" så att den vänstra tredjedelen inte längre finns. Det här är alltså själva odlingsbädden. Stengångarna finns inte med på planen. Som ni ser gjordes planen och trädgården i ordning 1999. Det är inte otroligt att den fått härja fritt sedan dess. 8)

Det ÄR en stentrapp jag har till mitt doft- och myshörn! När jag kom hem blev jag osäker på om det verkligen var en trapp i sten och inte en billigare betongtrapp. Men på bilden här går det ju att se!


Och så slutligen den blommande lagerhäggen:

No comments: