Tuesday, August 08, 2006

Alldeles för mätt

Woohaa. Jag åt två biffar med smält ost och lite cole slaw och nu är jag proppmätt. Jag har märkt på sistone att jag blir mätt snabbare och faktiskt behöver mindre mängd mat för att vara nöjd och glad men det kom ändå som en chock ;-) Jag antar att min kropp har blivit effektivare.

Det svåra är att vänja ögonen vid den mängd mat jag faktiskt blir mätt på. Ögonen tycker det ser snålt ut av gammal vana. Äter numera mest från assiett istället för tallrik till frukost och lunch. Maten ser inte lika vilsen ut då...

2 comments:

Anonymous said...

Håller med. Magsäcken drar nog ihop sig när man inte längre fyller den med "bulkfoder" som mängder av pasta och bröd och sånt... Fast ibland är det lite trist att bli mätt så snabbt - när man har massor av god mat framför sig, och inte orkar mer än en nätt liten portion!

Amiechan said...

Nej, det är ju det där med att fett mättar mer per kubikcentimeter än kolhydrater...

Eftersom det är så länge sen (ett halvår) jag började äta LCHF vet jag ju också att det inte är "fettchocken" som fått mig att tappa aptiten utan faktiskt att jag inte behöver mer.