Wednesday, November 29, 2006

Lycklig katt igen

Jag gav mig i iväg till "min" skola igen i måndags för att träffa min handledare och påbörja mitt examensarbete med att få en del böcker jag behöver - och så för att träffa elever och lärare! Det var så härligt! :D

Jag gled in under en filmvisning (Romeo och Julia) med en kaffe i var hand, lämpade latten på min handledare som blev tårögd av lycka och förvirring. Jag visste att han inte brukar få sin koffeindos på måndagsförmiddagar pga schemat så när jag var på väg till skolan slogs jag av tanken på att överraska honom.

Sen så hängde jag på honom fram till lunchrasten och var med i ett par klasser. Det var verkligen härligt och jag blev så uppåt! Det var lite som att jag förstod igen varför jag plågar mig med lärarhögskolans dumheter... det är ju för att jag vill bli lärare och få vara på en skola med massa härliga och underbara och knasiga och galna elever!

Det där var verkligen en dos glädje jag behövde. Tisdagen "råpluggade" jag och fick mer gjort av förberedelserna inför mina intervjuer än jag fått de senaste veckorna :) Nu idag har jag också kommit en bra bit trots sanslös huvudvärk. Mer receptionsforskning till Amiechan!

No comments: