Wednesday, April 18, 2007

Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. /Cicero

Vi läser rätt mycket, jag och maken. Och köper himla massa pocketböcker som släpas omkring i väskor överallt för att läsas på bussar, när vi väntar, när vi går och står... så dagens mål var att sy en pocketpåse - en skyddspåse till pocketböcker att ha i väskan.







Pocketpåsen är sydd i grön fuskmocka (räddad från en väst som slängdes) fantasiquiltad med neongrön tråd och fodrad med ett ljusgrönt trädgårdstyg jag tidigare använt till en av balkongens stolar. Den skall troligen förslutas med kardborreband , men det behöver jag en shoppingtur ner på stan för att kunna köpa.



Amiechan noterar: Inte direkt imponerande foton, men jag har mer tålamod med att sy än med att fotografera...

4 comments:

Anonymous said...

Vilken bra idé! Påsen är jättefin och bilderna finns inget att klaga på heller! :-)

Lyckliga Grodan said...

så fin..
och vilken superidé...

synd att jag inte alls har tålamod med syende..

Harmful said...

Skadlig "snodde" påsen ganska omgående och kan rapportera att den fungerar bra också. Har även använt den till att transportera papper och småsaker (fingermassageapparat :)) så att väskan inte ska kunna äta upp det

Sukkerspinnengelen said...

En fantasisk idé! Pocketbøkene blir ofte veldig slitt før de blir lest ut :-)Kanskje jeg skal sy meg en.