Wednesday, April 26, 2006

Hösten

Så kom hösten och jag slutade mitt jobb och började studera. Det var så fantastiskt skönt! Jag gick ner i vikt av att jag trivdes med mitt liv igen. Och så bytte vi, jag och min sambo, ut pastan mot fullkornspasta. Vad bra det var! Jag höll mig mätt mycket längre! Och sedan började vi fylla på tallrikarna med mättande grönsaker - morötter, blomkål, avokado - och andra goda grönsaker - paprika, tomater.

Min vikt fortsatte att minska i långsamt tempo. Faktiskt så långsamt att jag var osäker på att jag minskade i vikt (jag har ingen våg), men så kunde en vän kommentera att jag blivit smalare och jag blev glad. Jag började fundera på stenålderskost under hösten, men jag kunde inte tillräckligt mycket och det verkade så fantastiskt TRÅKIGT. Jag skulle ju inte få äta godis? Fast det gjorde jag ju knappt nu ändå, och inte efterrätter, och inte nåt gottigt alls utom guacamolen till grönsakerna.

No comments: