Saturday, June 09, 2007

Sommarens projekt - 2007

Jag hyser större förhoppningar om att vi faktiskt kommer att flytta till Blekinge till hösten... men hettan i den här lägenheten driver mig till vansinne. Jag hade önskat att vi inte behövde bo här en sommar till...

Hela rabatten. Jag började längst ut till vänster ur bild...








Sommarens projekt?
Det finns en trädgård som inte sköts längs en promenadväg nära där vi bor. Den är till för allmänheten, men de senaste åren har ingen skött den. Den har varit vacker, det kan man se, med mycket blommor och doftande örter. Men nu växer den igen av allt ogräset. Idag började jag ta tillbaka en av rabatterna. Jag vägrar att se hela trädgården som mitt projekt, men en av rabatterna ska jag ta en stund i taget och rensa från ogräs. Men jag behöver lite trädgårdsredskap inser jag efter första ogräsattacken. Det ser inte mycket ut på bilden, men ogräshögen blev stor.

Före













Efter

1 comment:

Gunilla said...

Låter helt perfekt.. att adoptera en bit offentlig miljö!
Samhällstjänst, liksom.