Wednesday, September 26, 2007

Inventering numero 2

Med lite hjälp hittade jag växtplanen över min lilla trädgård. Planen var dock ganska gammal - sen innan halva av den blev omvandlad till parkeringsplats. Kyrkan behövde grannens parkeringsplats till att bygga en ramp på (nåja, det var inte grannens mark utan kyrkans har jag för mig, men för grannfridens skull... :)) så att rullstolsburna ska kunna ta sig in. Så där rök en del av trädgården. Nu har jag irrat omkring i lägenheten i tio minuter och letat efter planen. Men den är borta, och eftersom maken inte är hemma kan jag inte be honom trolla fram den heller. Det verkar som om jag får uppdatera er på ursprungplanen en annan dag... Jag klurar över de (tre?) plantor lagerhägg som finns i den bakre delen av planteringen. Lagerhägg borde gå att beskära rätt rejält väl? Det hade kunnat vara fint att göra dem till runda, täta bollar. Men förstör man all blomning då? Visserligen är blomningen en relativt kort tid och grönskan året om... Vad säger ni klokingar?

Om lagerhäggen får växa allt för fritt misstänker jag att den gladeligen skulle ta över helt och hållet. Och det går jag inte med på!

No comments: