Wednesday, January 02, 2008

Nytt år med nya glädjeämnen

Så var julen och nyåret över. Nu njuter jag av den nystart som tanken på den kommande våren bjuder. Jag längtar efter att så och sitter och ritar planer på hur trädgården ska grävas, byggas och planteras.

Pumpor och prydnadspumpor och kalebasser absolut.
Och blå vinstockar.
Och timjan runt stentrappen.
Och lavendel och jättedaggkåpa och humlen ska få en flaggstångslina dragen som den kan klättra i ända upp till tredje våningen. DIT bör den inte hinna i alla fall... :D

Så drömmer jag enklare drömmar om att sätta små blomsterbönor vid stupröret utanför vårt vardagsrumsfönster. För att säkerställa deras överlevnad bör jag nog prata med vaktmästaren först så hon inte klipper ner dem när hon dånar förbi på gräsmattan. Inte kan hon väl ha något emot lite blomsterbönor?

Och krasse förstås. Och så måste min far få en fikonplanta att odla i sitt uterum - han har längtat efter ett eget fikonträd så länge och nu äntligen har han uterum för det.

2 comments:

frkWilliamson said...

härligt med planteringsplaner! du har inspirerat mig att ¨testa på att odla egen chili, så om du känner för det får du gärna skriva lite tips och trix nån gång... ;)

dessutom är jag forever grateful för att du introducerade mig för flylady, som har hjälpt mig precis hur mycket som helst!

Gott nytt år!
Paula

Amiechan said...

Vad roligt att du ska testa lite chili! *börjar fila på halvseriöst inlägg om chiliodlandets vedermödor...*

Det är roligt med FlyLady - jag själv blev tipsad av "Strykarkatten" på Kattmatsbloggen (http://www.kattmat.blogspot.com/) och jag är så tacksam för det :)

God fortsättning!
/Amiechan