Tuesday, January 16, 2007

DDR

Okej, för Pavones och Hondjurets skull försöker jag beskriva Dancing Stage Fusion lite ;-) Man har dansmattor (som de på bilden) som man kopplar in i sitt Playstation. På tv:skärmen visas (på nybörjarnivån) denna bild där man ser hur man ska trycka på dansmattan (framåt, bakåt, åt sidorna) i olika kombinationer. Titta på pilarna! Det är de som visar hur man ska göra! När de passerar raden med pilar överst i bild är den rätta tidpunkten att trycka. Det gäller allstå att trycka både på rätt kombination och på rätt tidpunkt.

På högre nivåer ser man inte de fula små gubbarna som finns på bilden utan musikvideor visas istället. Man kan tom välja bort pilarna 0.o men så galen är jag inte!

Här finns en video på youtube http://youtube.com/watch?v=dUrofG7wbf4 som är kul att titta på. Så där duktig är verkligen inte jag! Men jag önskar mig ett par metallplattor istället för den i tyg jag har nu. Ibland muppar den sig och hävdar att jag dansat fel fast jag inte gjort det...

Tillägg: Man ser förresten på den här videon att tjejen och killen har olika svårighetsgrad på samma musik. Tjejens svårighetsgrad är lite lägre än killens, men jag skulle inte haft ett ögonblicks chans på hennes expertnivå ändå :)

3 comments:

Anonymous said...

Ja, just sån tänkte jag mig! Puh, vad svårt det skulle vara!

Anonymous said...

jösses!*S* du måste ha kondition som en häst! Finns den med musik i valstakt också?*S*/umbra

Amiechan said...

Hahahahahaha! Skulle jag ha kondis? Du vet umbra, man måste dansa på mattorna också för att få kondis, inte bara ha dem liggande under tvbänken...