Thursday, January 18, 2007

Fröer 2007

Hurra hurra hurra!
Idag har mina fröer från Örtagården kommit! Bara fyra sorters chile i år (har ett par gamla sorter jag ska odla också), två basilika och två timjan därifrån blev det. Men sen kommer det säkert att smita in fler fröer efter hand under våren...


Dessa chilesorter blev det i år:
"Big Jim"
Capsicum annum


"Sweet Banana"
Capsicum annum










"Jamaican Bell"
Capsicum baccatum




"Ungersk lång" Capsicum annum







Alla bilderna är lånade från Örtagården. Hoppas de blir glada för reklamen :)

5 comments:

Anonymous said...

Min man älskar sådana där starka saker *skratt* . Sist jag prövade satt jag till min dotters förtjusning med tungan i ett glas vatten resten av kvällen *skratt*....

Amiechan said...

*skrattar* Det HÄR är inte starka saker ;-) Det här är medelstarka till svaga sorter... jag har kvar fröer från mina starka sorter (Chocolate Scotch Bonnet bl.a.) som jag tänker odla i år också :)

Anonymous said...

Hittade hit när jag googlade på Big Jim. Hur har det gått med odlingen?

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.