Friday, June 23, 2006

Feberfri midsommar

Jag blev feberfri först idag. jag undrar vad det var som drabbade mig i söndags? Jag trodde det var matförgiftning (på grillfesten jag var på) men då har man väl inte feber i flera dagar efteråt? Eller?

Skönt att må bra igen i alla fall.

Idag har vi hälsat på hemma hos min syster och klappat om hennes katt nu när hon och hennes sambo firar midsommar annorstädes. Planen är att vi ska gör det i morgon också så att deras sköna kisse slipper att vara ensam för länge åt gången. Min syster fyllde år i tisdags och hennes köksbord var fortfarande fullt av presenter :) Det mesta efter den stora festen var undanstädat, men jag kunde ändå hjälpa henne litegrann med disk och undanstädning i köket. Jag hoppas verkligen hon uppskattar det och inte tycker att jag lägger mig i! Jag ver ju bara hur jobbigt det kan vara att "komma ikapp" efter en stor fest. Det är ju härligast att komma hem till en ren vask och diskbänk :D Speciellt när man kommer hem efter midsommar... ;-)

Vi har nystartat med Flylady igen. Nej, vi slutade aldrig - vi har bara hållit fast vid rutinerna och haft det så fint i vår lägenhet. Det vi däremot gjorde var att pausa med de stora städprojekten. Idag tog vi dock en runda i den stora garderoben och bar ner lite saker som har stått där alldeles för länge trots att de hör hemma i förrådet. I morgon kan vi nå in till lådorna och kanske ta en sån. Kanske. Vi ska på grillfest då så vi kanske inte hinner :) Men det gör inte så mycket - vi har ju börjat och det är det viktigaste!

1 comment:

Gunilla said...

Grattis- antar du gift dig nu?


Dags kliva ur den äktenskapliga sängen och rapportera hur det var!*S*
G Ps.. Bröllopet, alltså"