Tuesday, June 13, 2006

Huvudvärk

Nu är jag så trött på mitt huvud :/ Jag har ont i det idag igen... I söndags klagade jag och bestämde mig för att jag var tvungen att göra något åt det. Men vad? Jag äter bra, dricker rejält med vatten (i denna värme behövs det ju!) och äter sällan värktabletter (så det kan inte vara tablettskapad värk). Det enda jag kan göra, kom jag på, är att minska mitt tedrickande. Jag vet inte om man kan få huvudvärk av att dricka te, men det är den enda last jag har kvar nu ;-)

Visst, nu skulle man kunna tro att det är min teavvänjning som ger mig huvudvärk, men det är inte den sortens huvudvärk - det kan jag känna. Jag är rädd att det är vädret! Det varma, soliga vädret som tar knäcken på mig. Jag sitter på översta våningen i ett hyreshus utan något takskägg som skyddar mot solen och steks. All denna sol och värme må få mina chiliplantor att växa hysteriskt, men den får mig och katterna att flämta. Sambon tillbringar dagarna på sitt jobb i luftkonditionering...

Jag tror jag ska fly ut de varmaste timmarna idag och sätta mig och katterna i skuggan på en filt. Om jag spänner upp en lina mellan två träd kan de ju få vandra omkring lite också...

2 comments:

Anonymous said...

Det låter som du kommer att bli en fullfjädrad väderspågumma med tiden! Min kompis satt också och klagade på huvudvärk idag,, "Det blir åska och oväder".. Hon känner av sånt skit dagar i förväg och
blir sömnig, seg och har huvudvärk.
Vem vet? Du har kanske en karriär på SMHI som väntar?

Amiechan said...

Det får vi hoppas att jag slipper ;-)

Huvudvärken har gett upp ialla fall. Kanhända var det åskan, kanhända inte. Skönt är det i alla fall.

Men ska jag fortsätta att hålla nere på teet? Det är den stora frågan...