Saturday, June 17, 2006

När har man fått nog?

När har man fått nog? När vet man att gränsen är nådd? Ofta inser jag det i efterhand att DÄR gick min gräns, DÄREFTER orkade jag inte längre. Men varför kände jag det inte då? Då hade jag kunnat säga STOPP och dragit mig undan för att vila mig en tid.

Jag anar att när jag är mitt i det så är det jobbigare att ta det där ögonblickets reflektion för att känna efter än att fortsätta fortsätta fortsätta.

Det finns en stor njutning i att vara effektiv och duktig, att klara allt. Då är det svårt att helt plötsligt acceptera att nu går det inte längre.

Balans.

Frid.

Ro.

Vila.

2 comments:

Anonymous said...

Hjärtinfarkter pga stress kommer också efteråt.. Det vet du va? Man klarar av det som stressar - det är nedvarvandet kroppen inte fixar..

Sätt dig med en kisse i famnen i 15 minuter,, Kan vara värt att prova..

Amiechan said...

Huvva. Kan tänka mig det. Ska locka lite på en goskatt :)
Dagen till ära har jag flippat ur och druckit massor av te igen :D