Monday, June 05, 2006

Länge sen jag skrev

Ja, det var länge sen jag skrev - ända sen i onsdags! Nu är det måndag morgon och jag sitter framför min dator igen. *skönt* Det har varit en intensiv helg!

Torsdag: Övade forumspel med min grupp på högskolan.

Fredag: Redovisningar/slutseminarium på högskolan. Vårt forumspel blev helt klart lyckat! Sen rusade jag iväg till stationen och satte mig på tåget i ett par timmar till min sömmerska/moster. Åh! Jag blir så fin! Nu var släpet på plats också och jag provade med arveslöjan till klänningen. Sen tog jag bussen till frisören, klippte mig och diskuterade håruppsättningen samt bestämde tid på Dagen D. Tre timmar kommer jag att tillbringa hos frisören är det tänkt... Sen kom mamma och pappa och hämtade mig och det blev en lugn och skön kväll hemma hos dem.

Lördag: Städ- och matlagardag. På kvällen kom sambon också.

Söndag: Gudstjänst och lysning. På eftermiddagen kom halva församlingen hem till mina föräldrar och åt engelskt te med scones med sylt och grädde, sandwichar, blåbärsmuffins, lemon curd-tårta och så te. Det var gräsligt gott med scones! Det är verkligen en gammal favorit för mig som jag inte har gjort på läääääääääänge. Lite extra kul var att brudparet från förra helgens bröllop kom hem på vår lysningsmottagning också. Då fick vi ju lite chans att prata också - bröllop brukar ju ha så många gäster att man inte hinner prata så mycket med brudparet.

Vi fick ju en del chans att planera också under helgen och nu börjar jag bli stressad... Det är så mycket kvar att göra och så lite tid! Skönt dock att jag och sambon inte gör så mycket själva egentligen - det är mest våra familjer som ordnar bröllopet till oss. Jag är så tacksam över det!

3 comments:

Gunilla said...

Jag förstår mkt väl att ni har fullt upp. Gifter ni er till midsommar?
Visa gärna ett bröllopsfoto sen. Skulle vara trevligt att se "de unga tu".
Njut av tiden framöver. Det kommer att bli en av de underbaraste perioderna i ert liv.
Men glöm inte bort keltid nu, mitt i stressen. Det behöver ni också.

Anonymous said...

Lyssna på kvinnan, glöm inte keltid :p

Amiechan said...

1:a juli är det dags :)