Thursday, October 12, 2006

Vikariat

Jag fick vikariera idag (nu är min praktik över så jag kan göra det...) och utrustad med en tvåmeterskille med muskler och stadig blick som bodyguard gick jag för att träffa min klass.

Jo, jag menar det faktiskt. Jag blev utrustad med en bodyguard som skulle kasta ut elever som uppförde sig illa och avbryta eventuella slagsmål.

Det gick fint! Inga uppror i klassen, de verkade snarare glada över att se mig igen! De var glada över att kunna koppla ihop dagens lektion med föregående veckas lektioner och få ett sammanhang också. Det är alltid så härligt när man känner att lektionen lyfter :)

2 comments:

Anna Eleonor said...

Betyder det här att du är lärare?? Det är mitt mål nu i livet. Att utbilda mig till lärare.

Amiechan said...

Om ett par månader i alla fall =)Jag är på sluttampen av min utbildning nu =)