Sunday, October 08, 2006

Stresstest

Stresstest 1: Jag har genomgått fyra veckors stresstest nu när jag praktiserat på "min" skola. Det har verkligen varit roligt och det känns skönt att jag orkat med det. I våras var det ju inte så mycket med mig på grund av depressionen, men nu verkar jag fixa det. Åtminstone fram till kvällen då jag bara kommit hem, gjort mina FlyLadysaker och lagat mat och ätit tillsammans med maken. Sen har ingen ork funnits förnågot annat. Praktiken är över nu och jag kan konstatera att jag är rätt bra! *ler*

Stresstest 2: Min dator har krabbat för mig rätt länge nu och vi har köpt nytt nätagg, men tyvärr verkade det inte fungera. Just nu stresstestar vi datorn och det gör den ohyggligt seg att göra annat på samtidigt. Föreställ dig en dator på ett bibliotek påmitten av 90-talet så minns du kanske hur det kändes... Jag behöver ha tålamod och helst en bok framför mig samtidigt. Jag vågar inte ladda upp någon bild idag kan jag säga ;-)

Stresstest 3:
Andra delen av höstterminen börjar på måndag. Varför stresstest då? Jo, då ska jag "bevisa" för mig själv att jag klarar av att arbeta på egen hand. Då ska jag skriva de arbeten/inlämningsuppgifter jag inte gjorde i våras och därmed få klart den terminen. Och så ska jag rätta klart proven och skriva ett prov till som ska mejlas till min ahndledare. Veckan därpå börjar det bli dags att skriva ihop ett arbete till, men det är ett grupparbete. Tyvärr har det blivit lite så att jag måste jaga på de andra i gruppen för att jobbet ska bli gjort.

Men det kommer att ge mig lite mer tid att läsa och skriva bloggar! :D
Vi ses och hörs!

3 comments:

Gunilla said...

Watersoi from Brûgge

2 bitar lax, 1 pkt torsk i sockerbitar
2 normalstora morötter i tunna skivor
4-5 stjälkar selleri skivad
1 hyfsat stor purjolök skivad
4-6 charlottenlökar grovhackad

Läggs i en vid gryta fisken strös uppepå
1 fiskbuljngtärning smulas över alltihop
salt peppar 2-3 dl vatten
1.x dl grädde
krydda med rejält med torkad oregano och lika mkt torkad basilika
Låt sjuda i ca 25 min.
Serveras med vitlösbröd.
Äts ur djup tallrik, men med gaffel. Såsen sugs upp med brödet.

Görgott...

Anonymous said...

Kul att du är tillbaks - man började lessna på de däringa bananerna... ;) Lycka till med skolan!

Amiechan said...

"Amiechan - gone bananas"