Saturday, August 19, 2006

Cocktailparty

Jag var på mitt första cocktailparty igår :) Jag känner mig rätt nöjd, för jag klurade ut av inbjudningen att det troligen var så att paret som bjöd in oss skulle vigas/ha blivit vigda innan festen och jag hade rätt! Det stämde med dem helt enkelt - hon (troligen) katolik, han svensk lutheran (fast om han är med i Svenska Kyrkan har jag ingen aning om. Troligen inte.), har varit ett par i 7-8 år eller nåt sånt, bott ihop i fem år. Jag vet att hon har längtat efter att få en bäbis i ett par år åtminstone... Det var helt enkelt läge nu.

Hon var himla vacker :) Intressant nog så hade hon en likadan bukett som bruden vars bröllop vi var på i våras hade. Är det väldigt inne med vinröda kallor?

Hmm... jag var fin jag med ;-) Klänningen jag lånat från min syster satt som en smäck, bandet markerade min smala LC-midja (jo, för min midja fortsätter att bli smalare trots att jag inte har gått ner i vikt på flera månader), mina skor är så söööta och jag hade örhängena min syster gjort på mig också. Jag lyckade få till en rätt coolt frisyr också vilket jag blev nöjd med. Tyvärr har jag inget foto... glömde det.

Men cocktailparty är totalt vansinnigt fel när man går på LC. Partyt började så att vi kom dit utan att ha ätit middag (ett cocktailparty innebär ju i princip att man tar en drink innan middagen...), började med ett glas skumpa, övergick på snittar och drinkar och fortsatte med snittar och drinkar. Jag blir onykter snabbare än förr (och jag har aldrig varit en stordrickare...) och snittar är ju inte direkt en LC-mat. Som väl var fanns det god, fet italiensk korv och nötter också så det försökte jag grunda med. Jag är lite bakis idag ändå...

No comments: