Monday, August 14, 2006

Ingen alienbäbis för Tina!

Efter många nätter envist stirrande i teleskopet tog jag en tur ut på nätet och kollade upp fakta lite närmre. Av någon outgrundlig anledning kan inte sims-kvinnorna bli gravida med aliens... däremot kan sims-MÄN det!

Dags att omvärdera planen. Tina raggade upp en lämplig man - verkligen lämplig ty han var gravid... Efter en tid var Tina lycklig plastmamma till en liten grön bäbis.

Därefter? Jo, Tina och hennes make fick en pojke till, gjorde karriär inom sina yrken men drabbades av en rejäl husbrand och fick bryta upp endast med försäkringspengarna. De köpte en stor tomt och började bygga upp sitt liv igen. Dock hade Tina tröttnat på sitt liv som superskurk (även om hon uppskattade lönen) och hade börjat längta efter en sladdis.

Så fick de en flicka och Tina öppnade en blomsterbutik på tomten. Nu har de två äldsta flyttat hemifrån och börjat på college, men de har lovat att komma hem och jobba i mammas butik på lediga stunder. Lillasyster äter, sover och leker mestadels, men det är som det ska med en sån liten tös.

7 comments:

Anonymous said...

Fick han bebisen?? Aaargh.. var är sims för spel egentligen?

Kanske skulle köpa ett jag me!

Amiechan said...

Jepp, det var han som fick bäbisen. Fotot som jag satte in vid posten är taget precis efter födseln. Mamma Tina har precis rusat upp ur sängen där hon sov för att se på när han fick sitt barn. :D

Jag varnar dig: Köp inte Sims om du vill ha kvar ditt liv... jag har en tendens att tappa bort omvärlden och bli helt fixerad ett par veckor med ett nytt spel.

Vi köpte visserligen The Sims 2 direkt när det kom ut, men nu när "Open for business" ((den bästa expansionen hittills) kom så skaffade vi oss det och började spela igen. Farligt...

Harmful said...

Kan intyga på det. Jag skulle bara installera det på min dator först för att se till att det funkade innan vi gick på Amiechans dator...
_STORT_ mistag. Nu sitter jag också fast...
...igen...

Anonymous said...

Sen finns ju spaw, då kan vem som helst få barn med vem som helt utan att träffats. Så numera så gör ajg inga utan alla får barn som får växa upp.

Väntar på att sim2 husdjur kommer

/Undin

Amiechan said...

spaw? Är det en modd eller nåt?
Annars så tycker jag det är roligt att "föda upp" simmar och se hur deras karaktärsdrag och utseende ärvs :D

Anonymous said...

Här finns maskinen man behöver ha: http://www.insimenator.net/showthread.php?t=269 Sen klickar men på den eller på gubben för att välja vad man vill. Finns allt fusk man kan tänka sig

Amiechan said...

Men men - fusk är ju fuskigt ju 0.o
:P
Jag ska ta och kolla upp det :)