Thursday, August 17, 2006

"Ta gärna hit henne igen"

Jag hade lite lätt panik igår kväll (onsdag kväll) när jag kom på att jag fortfarande inte hade valt/fixat en coctailklänning till partyt jag ska på på fredag. Men jag hade ju inte kunnat ordna det tidigare, för jag vill ha min stilsäkra syster med mig i valet och hon var i Tyskland för tillfället.

Nåväl. Idag träffades vi med planen att testa en klänning hon har och sedan ge oss ut och shoppa. Klänningen satt som en smäck! Förvånande, för min systers och min figur är ganska olika... Jag har mer i fettdepåerna på framsidan och hon har tio centimeter längre ner till marken än vad jag har. Men klänningen är anpassningsbar ;-)

Med ett guld-bruntrandigt band i midjan fick den bruna klänningen lite mer färg och gör dessutom att mina fina skor från bröllopet kommer till användning igen. Och så får jag försöka fixa någon slags frisyr som matchar också. För övrigt är klänningen urringning ganska makalös, men man kan drapera tyget litegrann så att folk inte drunknar i min klyfta i alla fall. Det är ju inte direkt så att jag blir anständig trots draperingen :D

Hur som helst innebar detta att jag kunde ge mig ut på stan med syrran utan att plånboken hulkade över sin tomma mage. Vi spanade i secondhandaffären, men hittade inget att ha. Jag brukar ha näsa för att hitta kläder, men icke. Sen irrade vi vidare till Erikshjälpen och HJÄLP vad jag fick spader där!

Slutresultatet:
  • En lergryta
  • En tekanna
  • Tre glasflaskor
  • En bok
  • En glad, blå plastmugg
När vi sedan gick därifrån log expediten mot min syster och sa "Ta gärna hit henne igen"... min syster däremot drog ut mig när jag försökte spana på en cykelregnrock :D

3 comments:

Harmful said...

De kanske inte säger det men de tänker nog ofta det när vi har varit på besök i ett antikvariat också :)

Gunilla said...

*S* Hej!? Har inte FLYlady fått dig att bromsa? Eller var det att bromsa?
Nå, grytan var ju praktisk.. och flaskorna fina..
jaja..*S*

Amiechan said...

Åh, flaskorna ska jag inte ha själv :D Jag ska fylla dem med gottigheter och ge bort :)

Lergrytan har jag spanat på i flera år :) Och tekannan... nåja, tekannan hör till kategorin galenskaper :D