Wednesday, August 30, 2006

Storrengöring av bloggen

Som ni säkert märkt håller jag på att göra en storrengöring av bloggen. Jag började med att byta färger och stil och glömde naturligtvis att spara länkarna... Så sakta men säkert håller jag på att lägga in mina länkar igen. Ursäkta ni som saknar er länk :) Påminn mig gärna om ni vill ha er länk hos mig eller saknar en länk ni använt tidigare.

Nu håller jag på att införa rubriker vilket innebär att jag manuellt får plocka fram vartenda inlägg och föra över rubriken från själva blogginlägget till rubriken. Det tar tid men verkar gå bra!

Sen så har jag suttit i koden och klurat på hur jag ska kunna ändra utseende på min blogg så att den blir lite mer personlig. Upptäckte precis att jag snott makens utseende på bloggen... Visst är det snygga färger, men vi behöver väl inte skaffa oss matchande bloggar & träningsoveraller än väl? :D Har hittat siffran för en bakgrundsfärg jag gärna vill ha, men har ännu inte hittat var i koden de ändrar färgen på de rundade hörnen... Maken hjälper mig en del men hävdar att han inte sysslat med html sen 1996 och därför bara gissar han med. Suck.

No comments: