Saturday, July 08, 2006

Borta bra, men hemma bäst...

Det är skönt att vara hemma igen. Efter 1½, nästan 2 veckor på bortaplan var det skönt att dimpa ner hemma trots den ohyggliga hettan i vår lägenhet. Eller som pappa skrev på en lapp till oss när de lånat lägenheten för en natt när vi var borta:

"Ni har den absolut hetaste lägenhet jag någonsin sovit i (ev. en i Spanien). Vi öppnade i sovrummet och stängde till kök och vardagsrum. Öppningarna (stora) i kök och balkong gjorde att tempen sjönk till ca 32 grader. Jag la mig då, klockan 3.30, och sov till 7 (nu börjar värmen stiga). Jag har lagt en flaska bubbel i kylen ifall ni är sugna när ni kommer hit."

Jodå, vi var sugna på en flaska bubbel när vi kom hem. Tyvärr skulle jag kanske säga ;-) Det var hemskt gott DÅ, men dagen efter... var MYCKET dagen efter för mig... Nu ska vi ta ett par vita veckor framöver så vår alkoholtolerans sjunker ner på normalnivå. Normalnivå i vårt fall är att bli lite på lyran av en mellanöl. En mellanöl som vi delar alltså :D

Vi hade mycket att städa undan i lägenheten när vi kom hem. Massor av tvätt och presenter... Jag vet inte var vi ska ha alla presenter! Det är helt otroligt! Men jag är glad över att de flesta gav oss presentkort på Ikea - det kommer att bli många bokhyllor där ;-) Billybokhyllor med glasdörrar. Fast i ekfanér (så de blir lite mörkare än bilden).

Det kändes dock inte särskilt överväldigande. Pre-FlyLady hade det gjort det - men nu var det ok. Jag visste vad vi skulle göra och vi har fixat det igår och idag. Lägenheten har snart sitt vanliga välkomnande utseende. Att den inte redan har det är för att vi har angripit den sista bastionen för röra och skräp i vår lägehet - Den Stora Garderoben. Det är en sån där garderob man kan gå in i. Eller det är åtminstone TÄNKT att man ska kunna gå in i den ;-)

No comments: