Wednesday, July 19, 2006

Baconlindade biffar

Dagens middag: Vi grillade ute på gården tillsammans med en av mina bästa vänner. Det var så mycket svalare ute i skuggan än inne i hettan!


680g nötfärs
1 ägg
ett par msk vispgrädde
1½ paket bacon
pesto med chili
salt och peppar

Blanda i ägget och vispgrädden i nötfärsen, krydda med salt och peppar och forma biffar (jag gjorde 22 st). Gör ett litet hål i varje biff och fyll med pesto. Linda en halv baconskiva om varje biff och stek eller grilla biffarna.

Vi serverade dem med cole slaw.

Sen fick vi skynda oss in för veckans avsnitt av Miss Marple. Idag var det "Liket i biblioteket". Härligt!


Jag har spelat mina 5 minuter!

2 comments:

Gunilla said...

Mums!
Måste jag prova.
Tyvärr käkar min sambo inte rött kött, men det går kanske med kycklingfärs? Vad tror frun?

Amiechan said...

Det skulle jag absolut tro :P Man får ju massa smak från baconet så det blir lite fart på kycklingen :)