Friday, July 07, 2006

Morgongåva

Jag kommer att försöka berätta om bröllopet lite sporadiskt, lite glimtvis. Ja, helt enkelt lite så som jag minns det :)
Det var en förvirrad dag! Och så underbart härlig...


Morgongåva

Sent på natten efter mycket dansande försökte jag och maken (!!!) smita iväg från festen. Det gick ju lite si och så med det - vi kom inte undan innan vi blivit hissade. Det var så skönt att bara behöva tassa runt hörnet och låsa upp dörren till det B&B vi hade rum på.

Jag får erkänna att jag inte hade ögon för något annat än maken i rummet förrän han smet ut för att borsta tänderna, men när han gjort det hajade jag till. Där! Där på väggen satt den tavla jag så gärna hade velat ha i vårt "nya" sovrum. Kyssen av Gustav Klimt. Tja, makens reaktion på det var ett ointresserat "jaha" när jag kommenterade det.

Morgonen därpå föreslog däremot maken roat att vi skulle ta och stjäla med oss tavlan från rummet. När jag förvirrat försökte inse att han inte skämtade fick jag veta att det var hans gåva till mig :) Min käraste hade under stort hemlighetsmakeri köpt tavlan på Gallerix och smugglat den (i maskopi med sina föräldrar) till vårt B&B och sedan fått sätta upp den ovanför sängen på morgonen vår bröllopsdag.

5 comments:

Gunilla said...

Hej på dig Fru Nilsson..*S*
Jag tycker också att Kyssen är vacker. Snäll och omtänksam man du har!
"Gräla sällan, hångla ofta!"

Amiechan said...

:)

Förresten har jag bytt bort mitt sonnamn i och med det här ståhejet 0.o

Tänka sig! :P

Anonymous said...

Vilken underbar man du verkar ha:)
Grattis och som sagt vårda kärleken.

Anonymous said...

Jag ÄLSKAR Klimt och kyssen. Se min blogg, gårdagens inlägg! :-)

Amiechan said...

Jag lade märke till Klimt när jag bodde i Wien :)