Saturday, July 22, 2006

Garderobsröjning

Man skulle kunna tro, rent teoretiskt alltså, att en garderobsstädning skulle innebära, tja, att det blev rent efteråt. Icke så. Idag tog min make itu med den stora garderoben (vi har visserligen börjat lite försiktigt i den tidigare lördagar men ingen storröjning direkt) när jag slog mig ner för att studera.

Vi hade gjort en snabbstädning av resten av lägenheten innan dess och det var en snabbstädning av den roliga sorten - dvs det gick snabbt för att det var lite att städa. Upplockning, dammsugning, diskning och moppning tog förbluffande kort tid.

Nu däremot ser vårt lekrum (jupp, så kallar vi det andra människor kallar sitt arbetsrum. Vi leker faktiskt mer vid våra datorer än vi arbetar, så rätt ska vara rätt.) ut som om vi skulle flytta med banankartonger över hela golvet.

En del saker ska tillbaka in i garderoben men ganska mycket ska ner i källaren eller slängas. Tänk vad härligt det ska bli med en garderob man kan gå in i!

Jag har spelat mina 5+20 minuter!
Jag har joggat i 22 minuter!

2 comments:

Gunilla said...

Mmm.. såg du Narnia?
jag älskar både böckerna och filmen.. och just nu skulle jag kunna tänka mig att springa igenom garderoben och landa i lite snö*S* Det är VARMT och KLIBBIGT..

Städa på du/ni, men jag håller bara på på vardagar. Det är skönast när första chocken av att man inte har några krav på sig, gått över..

Amiechan said...

Visst såg jag Narnia :) Jag har alltid älskat böckerna... när jag var liten läste jag dem som fantasy, men med åren har jag sett mer och mer av det kristologiska i dem.

Hehe - jag tänker inte hejda den man som vill städa ;-) Heja maken!