Tuesday, July 11, 2006

Tisdag tisdag

GRILLED PESTO PEPPERS till en quiche utan pajbotten. Härligt smaskigt! Och resterna av sellerisalladen också.

Så har jag spelat oboe idag igen :) Det är otroligt hur trött jag blir i läppar och kinder redan innan de fem minuterna är slut. Och när sista tonen kommer slutar jag med ett vildsint flås :P Och sen är det dags för lite ansiktmassage 0.o

Har ni förresten studerat ansiktsutrycken hos solister i större sammanhang? Det är roligt (eller sorgligt...) att se de miner solister gör när solot är slut. Bara de riktigt proffsiga ler och ser belåtna ut, de flesta andra ser lite besvikna ut - eller lättade. Det intressanta och avvikande är att oboisten är i princip ensam om en sak. Oboisten tittar ofta argt och anklagande på sitt rör "Det var DITT fel! Varför gjorde du så mot mig?".

Också jag har fått ställa in ett solo på grund av mitt rör... under uppvärmningen insåg jag att mitt rör hade spruckit och såklart lät apa. Och eftersom det inte är lätt att köpa rör på det vis en klarinettist eller saxofonist gör (man måste känna någon som gör dem! T.ex ens oboelärare.) händer det skrämmande ofta att man bara har ett rör. Ett enda litet trärör som allt vilar på.



Jag har spelat mina 5 minuter!

3 comments:

Anonymous said...

Hej,
Oj jag har varit borta ett tag från bloggen. Har jobbat lite och fint väder *L*.....
Snart semester tider.
HUr är det annars . Går det bra?
Kram Kia

Gunilla said...

Det hänger ofta på ett litet rör..*S*
Skämt åsido.. jag undrade verkligen varför du skulle kontrollera kommentarerna, för vore det för att slippa reklam, så räcker det med att sätta till ordverifikationen. Men då förstår jag- tekniskt fel!*S*
Skönt att det är grönt ljus igen- det är ju jobbigt för en annan att hålla käft.. ;o)

Amiechan said...

Allt är fint Kia :) Tack för omtanken :)

Jag har ju märkt att du är pratglad - det var det som förvirrade mig mest att inte DU kommenterade! :D