Monday, July 17, 2006

Trött på diskussionerna

Jag har varit en flitig läsare på Dr Dahlqvists blogg, men nu har jag tröttnat. Inte på hennes blogginlägg men på diskussionerna i kommentarerna. Det har drivits upp en ganska hätsk stämning där på sistone tycker jag. Det gör mig lite ont, för nu drar jag mig för att rekommendera den bloggen. Jag tänker faktiskt försöka sluta läsa hennes blogg för att slippa bli arg. Är det fegt? Nej, jag tycker inte det. Jag har rätt till min sinnesfrid!

Sådär, nu har jag flyttat bokmärket så jag inte har det bland dem jag kollar varenda dag utan bara någon gång ibland. Jag tar en liten paus från den bloggen :)

Edit: Har tänkt över saken lite till nu och ville förklara mig lite :) Jag vet att det skrivna ordet, speciellt i diskussioner, blir missförstått säkert hälften av gångerna och det är därför jag inte orkar läsa kommentarerna i Dr Dahlqvists blogg. Jag missförstår, andra missförstår, missförstånden leder till gräl... Det är helt enkelt för jobbigt att inte dras in i känslostormarna och jag behöver lugn nu.

Jag har spelat mina 5 minuter!
Jag har joggat i 18 minuter!

2 comments:

Gunilla said...

instämmer.
Det är inte vår sak att frälsa världen från kirurgin, däremot att påverka läkarna att våga rekommendera LCHF. Och det lär de inte våga förrän många av deras patienters värden förbättrats oförklarligt av kosten "på egen hand" sas. Personligare tror jag det är snabbare resultat på diabetikersidan, då deras kontroller är tätare och DE läkarna är lite öppnare för födans inverkan på förbränningen. Men som livsstil!?*S* Där lär nog vi individer få gå i bräschen och bevisa med vår blotta närvaro att nåt händer.

Så.. jag läser Annikas inlägg och skummar ev kommentarerna, men skiter i att engagera mig.
Däremot läser jag om ditt trudeluttande..*S* Det blir jag på bra humör av

Amiechan said...

Jag log brett av din sista kommentar :) Uppmuntrande :)