Monday, July 10, 2006

Semestern är över

Idag började vardagen igen. Trots allt är det ganska skönt. Det har varit ett rejält avbrott från vardagen, men det var skönt att komma hem igen. Men så trött jag var i morse... jag gick upp med maken som gick till jobbet och efter lite morgonpyssel och bloggläsande kom jag igång med mitt jobb - studierna. Eftersom jag inte mått så bra under vårterminen har jag en del inlämningsarbeten liggande som väntar på min uppmärksamhet. Det får vara mitt sommarjobb det. Jag kom igång och har lagt upp den första inlämningen och börjat läsa litteraturen. Eller snarare läsa om litteraturen - jag läste den i våras så jag känner igen allt jag läst hittills, men det är ju inte riktigt samma sak som att kunna använda det till en skriftlig uppgift.

På eftermiddagen promenerade jag ner på stan och uträttade några ärenden oh kom hem ett par minuter innan maken. Vi stack direkt iväg för att veckohandla.

Idag åt vi laxfilé med rotsellerisallad. Det blev faktiskt gott! Jag borde kanske inte bli så förvånad, jag gillar ju rotselleri - fast den brukar ju inte vara rå! Det var ett helt nytt recept för oss, men igår när vi såg på tv råkade det enda sevärda vara "License to Grill". Till min glädje var hela programmet fyllt av stenålderskost! Vi har planer på att prova flera av rätterna han lagade.

Idag alltså CELERIAC AND APPLE SALAD
och i morgon
GRILLED PESTO PEPPERS.

Recepten finns på samma sida, det är bara att rulla nedåt! I morgon kommer utlåtande om nästa sidorätt, men jag kan inte tro annat än att det kommer att bli gräsligt gott :D

1 comment:

Anonymous said...

Varför kan man inte kommentera här längre då? Jag vet att det här inte kommer att ta.