Thursday, May 18, 2006

Det nya sovrummet

Vårt sovrum är klart! Det är så ljust och vackert och härligt trots att vi inte har köpt någonting nytt. Det är bara våra gamla saker, men rensat och städat och putsat och skurat och ordnat och ommöblerat. Jag är så nöjd! Nån gång efter sommaren kan vi nog ha råd att köpa ett nytt överkast, eller så väntar vi tills vi gör oss en större säng.

Arbetsrummet med de båda datorerna (vi måste ha en speldator var för att överleva *rodnar*) har också blivit ommöblerat och det är ljusare och ser större ut nu. Katterna är inte helt nöjda med den nya placeringen av gästsängen, den är inte placerad så bra enligt Feng Shui säger de. De har nog rätt :) Det hänger en rejäl bokhylla ovanför huvudändan och fotändan är precis mot dörren. Men om man bara sover där någon enstaka gång som man gör som gäst får man väl hoppas att bokhyllan inte rasar ner just den natten. Katterna kan nog hitta en skön sovplats ändå i lägenheten. Deras favorit för tillfället är fåtöljen på den inglasade balkongen. Fantastiskt härligt ställe hälsar de.


Jag kom precis på att jag visst det köpt något nytt till sovrummet - en ram till en bild på mig... Jag köpte den idag på väg hem från tandläkaren. Jag hade varit så duktig och lagat ett hål utan bedövning (om det inte är så stora hål är det bara jobbigt med bedövning - det kan ta flera timmar innan bedövningen lyckats sippra ner till mina djupt liggande nerver... Tyvärr har jag stor erfarenhet av detta ämne...) och skvallrat om min ordinarie tandläkare som precis fått barn. :)

Och ramen står på en byrå i sovrummet. Det är en märklig känsla att faktiskt tro sig själv om att kunna hålla byråns översida snygg och prydlig. Det är ju annars ett ställe som bara suger till sig högar av alla de slag. Alla platta ytor gör det... Men nu tror jag att jag kan hålla det fint också ovanpå byrån!!!

2 comments:

Anonymous said...

Det låter som ni fått ordning på röran ialla fall i ett par rum?
Grattis! Det är andens makt över materien- kombinerat med fnasiga händer och torra nagelband..*L*
Bli inte förvånad om det kommer en "luta sig tillbaka och tro allt är klart"- period sen- som du vet är jobbet aldrig klart, bara lindrigare!
Själv har jag organiserat min/vår tillvaro på ett nytt sätt.. Kolla bloggern!*S*

Amiechan said...

Jo, det har vi :) Köket, hallen och sovrummet. Badrummet och datarummet/gästrummet har vi en del kvar i och likaså vardagsrummet. Den stora garderoben och källarutrymmet däremot är omöjliga än så länge! 0.o

Hah. Min sambo tyckte det var dags att luta sig tillbaka i lördags när vi skulle ta veckoruschen - "Det ser ju redan så fint ut". Men om han inte dammsugit då, vem skulle fått göra det på måndag istället?

Rätt gissat :)

För övrigt håller jag stenkoll på din blogg ;-)