Wednesday, May 31, 2006

Onsdag idag...

...och jag har tagit ett nytt stort steg. Idag kom jag mig äntligen för att börja jobba på en av alla de ogjorda individuella uppgifterna jag har fått denna vårtermin. Jag satte min äggklocka på 15 minuter (mer behövde jag inte göra! Det hade jag lovat mig själv!) precis som jag tänkt mig i mer än en veckas tid nu och satte igång med en enkel uppgift. När klockan pep kunde jag mejla iväg uppgiften och nöjt konstatera att jag kan göra allt jag vill - åtminstone i 15 minuter!
Image Hosted by ImageShack.us
Sedan startade jag klockan igen på 15 minuter och började på en annan uppgift - den förra hade fått sin kvart och det fick jag vara nöjd med! - och kom in i ett sånt där frenetiskt skrivande och pusslande med ord att jag inte riktigt minns om jag stoppade klockan när den pep och startade om den igen eller om jag jag glömde bort den biten... Men jag tog en paus efter trekvart och kunde sedan inte låta bli att göra klart den uppgiften också. Allt som allt tror jag att jag gjorde skolarbete i två timmar effektiv tid.

Sen gick jag och lade mig på sängen i säkert tre kvart och läste en skön bok och slumrade lite. Det var gött det!

Nu är jag trött och glad och ska bara ta fem minuter för att städa upp på mitt skrivbord. Där får inte finnas några skolpapper som kan störa min ledighet ikväll och i morgon (ska grupparbeta på högskolan i morgon så jag ska inte jobba hemma också).

3 comments:

Gunilla said...

*skratt* Ja, det kan dra iväg när man är "inspirerad". Du får sätta timern på några kvartar och lata dig också, om du har svårt för det?
Det är du värd!

Gunilla said...

Ps Gillar kaffekoppen framför datorn!*S* Du är skönt normal!*flin*

Amiechan said...

Inte KAFFE inte! TE ska det va! :D