Monday, May 08, 2006

Äntligen är helgen över

I fredags kväll var jag bjuden på grillfest av varianten knytis hemma hos en kompis . Vi hade med oss en riktigt bra korv, cole slaw och sallad och så smakade vi lite på de andras rätter också. Lite bröd blev det också, men kvällen hade nog slutat bra om det inte vore för kladdkakan... Denna eländes kladdkaka låg där och lockade mig. Jag gav upp rätt snabbt, för jag behöver ju inte gå ner i vikt så en kladdkakebit skulle ju knappast skada mig? Fast den var inte så god. Inte god alls faktiskt. När förlorade jag smaken för socker egentligen?

Hah.

Lördag morgon: vaknar med illamående och har gräsligt ont i magen. Samt feber (över 38 grader! ovanligt för mig.). Och träningsvärk. Allt detta kan nog inte skyllas på kladdkakan, det inser jag, men dock allt magrelaterat... Först idag mår jag bra igen, hela min helg sov jag bort...

Det enda jag är tacksam för är att jag inte drack något med alkohol i på grillningen. En rejäl baksmälla ovanpå allt det andra hade bara varit för grymt :)

No comments: