Tuesday, May 30, 2006

Tisdag

Trött dag. Men jag har gjort min del i arbetet i skolan i alla fall i dag. Och fixat morgongrejorna (som bädda, starta tvätt, pyssla med katterna osv) och efter skolan åkt till en kompis med sambon och grillat. Trevligt. På vägen dit surade jag dock på sambon på grund av någon dum liten småsak i säkert 200 meters promenad. Så länge brukar jag inte kunna sura på honom innan jag måste ta första steget till försoning - och han kunde då inte sura så länge (men när han försökte ta kontakt snäste jag av honom...). Det säger en hel del om hur mentalt utmattad jag var då (och ännu mer nu!). Ska bli skönt att vara ledig i morgon. Fast det blir jag ju inte helt - dags för psykologträff igen...

I går kväll skickade vi förresten ut massinbjudningar till lysningsmottagning nästa helg! Det ska bli roligt :) Första lysningen ska vi ha nu i helgen dock, fast då hemma hos mina föräldrar i nästa landskap.

Sambon har hängt upp tvätten och matat katterna nu så vi ska krypa i säng. Gonatt!

1 comment:

Anonymous said...

provat med att meditera?
Ta en kisse i knät, sätt timer ..och blunda.
Få katten att spinna, så har du "balsam för själen"..