Monday, May 22, 2006

Tråkdag idag. Men ändå...

Jag har inte mått så bra idag, men ändå tänker jag: nu när jag ser tillbaka på vad jag har gjort så har jag gjort mycket mer än jag brukade sådana här dåliga dagar. Jag har startat en tvätt. Jag har vattnat och vänt chiliplantorna. Jag har motionerat katterna. Jag har diskat. Jag har bäddat. Jag har sopat bort blomskräpet under chiliplantorna. Jag har pratat i telefon med mina systrar (ok det var de som ringde!). Jag har skickat ett påminnelsemejl till gruppen som ska ses i morgon. Jag har lagt in räkningarna i räkningsfacket i pärmen. Jag gick och mötte min sambo när han slutade jobbet och gick och handlade med honom.

Beror det på att jag mår bättre nu även dåliga dagar eller beror det på att massor av saker har börjat falla in och bli rutiner för mig? Jag tror både och. Alla städ- och fixarsaker beror på mina nya rutiner och att jag inte behöver "komma på" att jag ska göra dem utan att de sker mer eller mindre automatiskt. En del av de andra sakerna beror på att jag inte skjuter upp lika många saker nu längre. Om jag kan göra dem NU så försöker jag det istället för att oroa mig och fundera på det i veckovis. Jag har nästan inga uppskjutna saker kvar att göra faktiskt! Jo, ett dåligt samvete. Jag kanske kan börja jobba på det i morgon... på planen för i morgon: besöka biblioteket.

Gonatt och sov gott!

2 comments:

Anonymous said...

duktig tjej!
Jag gillar ditt jävlar-anamma!
Ge dig lite vänlighet dock, behandla dig som din bästa vän skulle göra...

Amiechan said...

Shit, jag blir lite tårögd av den kommentaren. Ska gå och lägga mig med en bok nu i mitt fina sovrum...