Tuesday, May 16, 2006

Feng Shui i sovrummet

Jag tog fram min Feng Shui-bok igår och började läsa i den igen. Jag hittade den på ett antikvariat för något halvår sedan, men då var jag inte direkt i ett läge att orka fixa så mycket. Vi gjorde i ordning en del av hallen som motsvarar baguans "Framgång". Ordning och ljus och nya bokhyllor med mina skolböcker i. Det ser fint ut och min sambo fick jobb efter en tid. ;-)

Det som var lite jobbigt just då var att jag noterade att vi saknade området "Stöd i livet" - det ligger ute i trapphuset. Det fanns inget direkt att göra åt det då, speciellt inte som min syster flyttade in i rummet närmast trapphuset. Min syster fick stå för "Stöd i livet"-aspekten för mig och hon gjorde det bra också :D

Men så flyttade hon och vi orkade inte göra i ordning rummet utan lät det bara stå. Fånigt :) Vi har en lägenhet med 3 rum och kök och lämnade ett rum att stå utan att användas :D

Nu håller vi på att städa rummet grundligt, rensa ut allt vi inte vill ha kvar, slänga och ge bort, och planerar för att flytta in vårt sovrum där igen. Men hur i hela världen ska vi lyckas placera sängen bra enligt feng shui??? Antingen hamnar den mellan fönstret och dörren, eller så kan vi inte ha en bredare säng än vi har nu... och vi är två pers i en 110-säng :D Så har vi haft det i tre år nu och vi sover gott, men en liiiite bredare säng hade ju inte varit helt fel.

Vi har en säng till, en 90-säng, och om vi ställer dem jämte varandra får vi en väldigt bred säng i stället. Så bred att Ikea inte har en bäddmadrass som är bred nog för hela sängen. Och vi vill inte ha varsin madrass...

Ska vi fortsätta att sova i vår 110-säng tills vi har råd att köpa en dubbelsäng? Ska vi satsa på vår megadubbelsäng med för liten bäddmadrass? Det finns ju lösningar på det också som döljer att bäddmadrassen inte räcker till (har klurat ut en del).

No comments: