Monday, May 15, 2006

Läkarbesök

Wow! Jag var hos min läkare idag och pratade och han lyssnade på mig! :) Efter min tirad igår känns det väldigt kul. Han hade varit på fördedrag om stenålderskost med Staffan Lindeberg i förra veckan och hade nu intresse och förförståelse nog för att lyssna och förstå vad jag berättade. Han blev ganska förbluffad av hur mycket bättre jag mår i kroppen sen jag slutade äta normalkost. Sen att jag äter en mycket fetare kost än Staffan Lindeberg förespråkar är ju en annan sak - vi (min läkare och jag) hade en gemensam kunskapsbas att utgå ifrån när vi pratade och det gjorde att vi kunde prata!

1 comment:

Anonymous said...

Jag har testat stenåldersdiet under ca 10 månader. Det gav mig helt klart positiva effekter, viktminskning och allmän hälsoförbättring. Jag upplevde det dock som lite tråkigt och enahanda, man är rätt van att lägga på en stor hög med pasta, ris eller potatis på tallriken... men det handlar väl om att jobba hårdare på att ta fram roliga menyer..

http://www.ehub.se/stenalderskost/