Wednesday, May 17, 2006

Hemmapysseldag

En lugn dag idag - och jag har försökt att hålla den lugn också. Trots det har jag tydligen pysslat ganska mycket hemma idag. Att ta en vända och göra något litet i en kvart tjugo-minuter för att sedan strosa runt i någon timme med katten i koppel ute i solen och sedan hänga upp tvätten för att sedan dricka te framför datorn... Det är inte jobbigt, bara ett sätt att få friden att märkas tydligare :)

Nu är garderoben i vårt sovrum färdigstädad och sambon har gått igenom sina sista klädhögar. Ännu en kasse att slänga och en kasse att skänka bort! Kläderna hänger på galgar och under dem står några lådor ordentligt uppmärkta. Vi har numera en presentlåda! Där lägger vi de presenter vi köper i förväg samt gå-bort-böcker. Då finns det alltid en liten present när man plötsligt kommer på att man vill ge någon en bok :)

Snart snart kan vi börja de stora omflyttningarna i sovrummet! Två bokhyllor med böcker ska flyttas, sängen i vårt nuvarande sovrum ska bytas mot sängen i sovrummet (men den ska inte stå på samma plats som förr) och så ska den lilla byrån flytta in i sovrummet igen. Jag tror att det kommer att bli fint :)

2 comments:

Anonymous said...

Jisses, så kul det är att läsa om dina projekt, både "civila" och FlyLady-betingade.
Visst känner man att man fått tillbaka kontrollen?
Det HÄR fixar man, så då kan jag fixa annat också.. i babysteps ialla fall.

Amiechan said...

Jag håller med! Mitt nästa mål är att börja studera på ett vettigt sätt igen. Bara i en kvart till att börja med! Jag ska fixa det utan att få panik!

Det går faktiskt!

Det är lite extra kul att precis ha hängt upp mattorna från badrummet på tork och sedan gå in på din blogg och läsa att du tvättar golvmattan från badrummet!