Tuesday, May 02, 2006

Tandläkare och mellanmål
För ett par år sedan berättade en vän till mig att hennes tandläkare ville att hon skulle sluta äta mellanmål för att bespara sina tänder det angreppet och ge dem lite vila mellan målen. Jag blev helt chockad. Hur skulle man kunna låta bli mellanmålen? Om jag inte åt mellanmål hade jag mått så gräsligt dåligt!

Idag äter jag frukost, lunch, middag och någon gång ibland en efterrätt/fika på kvällen med bär och grädde. Inga mellanmål.

Idag ställer jag mig nästan lika frågande till mellanmål. Varför skulle jag behöva äta det? Jag mår bättre utan dem OM jag har fått äta rätt. Lite kolhydrater och mycket fett.

Jag undrar vad min tandläkare kommer att säga om mitt sätt att äta nuförtiden?

2 comments:

Gunilla said...

Min tandhygienist säger att jag "fått så fina tänder och tandkött att hon blir helt tagen".
Har tidigare haft fickor och blödande tandkött. Det 'är solklart ett samband med min kolhydratfria kost!
Så din tandläkare kanske inte gillar din kost, men kommer att se skillnad på din tandstatus..

Amiechan said...

Det hade varit underbart! Såna problem jag har haft med tänderna tidigare...