Wednesday, May 10, 2006

Vilken härlig dag!

Idag har jag varit på CSN och trollat fram lite pengar. Och köpt timjan- och citrontimjanplantor till balkongen. Och lämnat tillbaka en lånad bok till min syster och givit bort en doftljusstake som jag aldrig använt till henne också. Den är väldigt fin, men jag tål inte doften utan får genast huvudvärk av sådant.

Och så har jag legat och solat i Botan tillsammans med min syster och tillslut gått en runda på stan med en glass i handen och njutit av vädret och sällskapet.

Nu ska jag hoppa ur klänningen och in i duschen (för andra gången idag - jag duschade efter styrketräningen i morse!) och sedan ska plantorna få ett nytt hem i lerkrukor på balkongen och jag ska ge mig i kast med middagen. Planen är att göra Quiche Lorraine utan pajdeg. Min mamma provade det i förra veckan och sa att det blev riktigt smaskigt.

No comments: